tirsdag den 9. september 2014

Back to the 80s....

Så skal der gang i udklædningstøjet.....


Har lige været til 80èr fest... Og sikke en fest :-)
Jeg er vild med tema og udklædningsfester, og sammen med en god veninde har jeg faktisk et skab i kælderen kun med udklædnings tøj, parykker og andre sjove ting.

Det startede for mange år siden, da vi begge var inviteret til fastelavnsfest, og vi begge blev grebet af jagten i genbrugs butikker på sjovt tøj.
Vi har været til mange udklædningsfester siden, og hver gang en af os finder noget sjovt, kan vi ikke lade være med at købe det til "udklædnings skabet"

Da jeg fik invitationen, var det første jeg tænkte på fra 80èrne min BALL bluse, gulerodsbukser og converse sko.... Jeg var i ALLE genbrugsbutikker men kunne ikke finde en ball bluse....
Så tænkte jeg Workout, neon, benvarmer og pandebånd.....men jeg kunne høre, at mange andre også jagtede neonfarvede benvarmer... så til sidst bestemte jeg mig for et af mine store idoler fra dengang.... MADONNA.

Jeg fandt blonde leggins,en kort nederdel som jeg syede lidt tyl på, blondebluse, og en skind jakke mistede ærmerne, så den blev til en vest. Det meste var i skabet i kælderen, så jeg skulle bare købe en masse halskæder med store kors og store øreringe med kors.
Jeg droppede farverne, da jeg godt ville fremhæve et mere rå look. Sådan husker jeg Madonna fra dengang.

Der var lige det med håret... Jeg har langt hår... ikke med krøller, men heller ikke glat hår... Bare med lidt fald i, som rigtig mange har.
Men i 80èrne havde jeg krøller... Mit hår blev nemlig permanenter ret ofte :-)
Så jeg havde virkelig lyst til at få en rigtig 80èr permanent inden festen, men det ville jeg nu alligevel ikke udsætte mit hår for.... men så kom jeg i tanke om noget, jeg engang havde set, en veninde bruge til at lave krøller på datterens hår.... SUGERØR :-)


                                                             
sugerørs krøller
Så var det bare at gå i gang med at rulle sugerør i håret.




krøller af sugerør
Jeg brugte 40 sugerør

Aftenen inden jeg skulle til fest, vaskede jeg håret, og bagefter brugte jeg et produkt, der skulle forstærke krøller....Bare sådan noget man kan købe masser af i supermarkeder.
Jeg må indrømme, at jeg vågnede mange gange om natten, da jeg skulle sove med 40 sugerør i håret :-)
Men hvad gør man ikke for at få en 80èr permanent.

Jeg skulle tidlig op næste morgen, da jeg skulle arbejde fra 8-13. Festen startede kl. 17, så jeg kunne ikke nå at lave krøller samme dag.
Mit hår tager ret lang tid om at tørre, så jeg måtte lige føntørre det lidt, inden jeg pillede de mange sugerør ud af  håret næste morgen.... Det skal nemlig være helt tørt først, ellers holder krøllerne ikke.
Derefter fik håret en ordentlig gang lak, og så måtte jeg på arbejde med krøller :-)
Det fik jeg mange grin af, sammen med kunderne, den formiddag :-)

Da jeg kom hjem fra arbejde, kunne jeg så gå igang med udklædningen, og krøllerne holdt endnu, de var dog faldet lidt til, i forhold til, da de lige var lavet.... nøjagtig sådan husker jeg også det var, når jeg blev permanentet... Dengang gik der bare ofte en uge, inden jeg var tilfreds med krøllerne :-)


                                                                     
back to the 80s
Så kom der masser af krøller i mit hår

                                                                         
back to the 80s
Jeg klar til en tur tilbage til 80èrne

Gamle cykelhandsker og mine gamle sorte converse støvler passede perfekt sammen med blonde leggins, sort nederdel pyntet med tyl, blondebluse, skindvest og masser af smykker...... MADONNA ER KLAR :-)


Min veninde som også skulle med til festen valgte den farverige udgave af 80èrne.... Jeg kaldte hende Cyndi (Cyndi Lauper) hele aftenen :-)


                                                                         
back to the 80s
Så kan man da ikke blive mere farverig :-)

                                                                       
back to de 80s
Her er håret touperet og pyntet med MANGE spænder og en farvet tot :-)


                                                                               
back to the 80s
Det obligatoriske veninde selfie, med 80èr look.


En super god fest, og hvor var der mange grin lige fra starten..... Så fantastisk at se alle de forskellige og sjove udklædte mennesker.


                      
Slutter lige af med nogle af de gamle billeder fra tidligere fester.... Dem kan man godt få et godt grin af :-)


fastelavn
En sort engel og djævel


                                                                       
fastelavnsfest
Her har jeg madkulør i hele hovedet :-)


                                                                   
fastelavn
Dame Edna og Kleopatra


Så var der også lige en 70èr fest :-)


                                                                             
70èr fest
hippier fra 70èrne




70èr fest
Gode veninder :-)


                                                                                   
70èr fest
Back to the 70s



Håber du kunne grine lidt af mine billeder, og hvem ved, måske skal du også snart bruge et kostume til en fest :-)

Lone















Ingen kommentarer:

Send en kommentar