lørdag den 22. marts 2014

LYSENDE BLOMSTERKUNST !!!

LAMPESKÆRM MED EN LILLE FJER PÅ.


I ugens løb har jeg taget mig tid til et bestemt projekt på jobbet....  En ny lampeskærm.

Jeg har før fundet en gammel standerlampe i genbrugsbutikken, som har fået en  lampeskærm af grene blomster, snor osv.
Den var egentlig bare lavet til vindues pynt i butikken, men blev ret hurtig solgt, til en herre hvis kone var fuldstændig forelsket i lampen....  så  han ville overraske hende med den :)

Nu synes jeg så, at det var på tide med en ny, så jeg har igen været på jagt efter en passende standerlampe, der også kunne laves om til BLOMSTERKUNST.

Den er nu færdig og vi har igen en sjov og anderledes ting vi kan stille i vinduet 


Blomstekunst
Standerlampe med lampeskærm af grene, Craspedia og påfuglefjer.


Hvis du selv får lyst til at lave en,  får du lige en guide, til hvordan det kan gribes an.

Først skal det gamle stof tages af lampeskærmen.
Derefter  har jeg bundet grene på.... Her har jeg brugt pilegrene.



Blomsterkunst



Jeg bruger vindseltråd til at binde med..... og har valgt noget der er samme farve som messing, da det passer til selve standerlampen.
Det næste jeg har brugt er påfugle fjer. 
Jeg har valgt at bruge dem i fuld længde og binde dem på så de flugter med pilegrenene.



Blomsterkunst.
Påfuglefjer bindes på.


Så har jeg bundet flere grene på... denne gang birk der bryder de meget lige linjer, og vil skærme lidt for lyset.
Jeg har også viklet snor om skærmen.


Blomsterkunst.
Birkegrene og snor bindes på.


Til slut har jeg pyntet med Craspedia (Trommestikker), der tørre ind som de er, uden at miste form og farve. Flere påfugle fjer er bundet på....... men nu bruger jeg kun det øverste af fjeren. 

Jeg har også brugt mere snor og messingtråd til at vikle om til sidst, for at skabe dybde og flere lag på skærmen.



Blomsterkunst.
Craspedia bindes på.


Blomstekunst.
Flere påfugle fjer bindes på.... nu kun det øverste af fjeren.



Blomsterkunst.
Snor bindes på lampeskærmen.



Blomstekunst.
med lys.



Så skal skærmen sættes på lampen, og den er klar.
Jeg vælger altid en flot pære til den slags skærme, da den jo er meget transparent og pæren bliver mere synlig, end hvis det var en stofskærm.



Blomsterkunst.
Både Blomsterkunst og Lampeskærm.



Du skal da ikke snydes for den jeg lavede tidligere. 
Den er lavet på nøjagtig samme måde, men der har jeg bare valgt at binde de første grene på så formen blev rund istedet for aflang.


Blomsterkunst.
Standerlampe med rund Lampeskærm.


Som sagt har jeg lavet de to lamper på mit job som blomstedekoratør, men jeg skal helt sikker have lavet en hjem til mig selv....... Når jeg får tid :)


Rigtig  god fornøjelse med LYSENDE BLOMSTERKUNST  hjemme hos dig.


Lone






Ingen kommentarer:

Send en kommentar