fredag den 9. oktober 2015

FLODHEST VS NÆSEHORN

HÆKLEDE DYR....



hæklede dyr
Næsehorn og flodhest



Dumme dumme mig :-)
Jeg fik et ønske fra den sødeste lille dreng, Loui...
Jeg har tidligere hæklet en giraf og en zebra til ham, og lige nu er de hans absolut favorit legedyr.
Årsagen er at han er helt vild med filmen "Madagascar".
Men i filmen er der jo også andre dyr.... bl.a. en løve og en flodhest.

Efter en dejlig ferie med Loui, hans forældre og andre gode venner gik jeg straks igang....
Jeg ved ikke lige hvordan det skete... men i mit hoved var ordet flodhest blevet forbyttet med næsehorn :)
Indrømmet... Jeg har ikke set Madagascar. Hvis jeg havde var det nok ikke sket :-)


Jeg gik straks på nettet og fandt en opskrift på et næsehorn og lavede denne her.



                                                                   
hæklet næsehorn
Den er da rigtig sød

Opskriften fandt jeg HER. Jeg har selv lavet lidt ændringer fra den originale opskrift.


Så var det første dyr klar.... troede jeg :-)
Som jeg skrev har jeg ikke set filmen, og derfor ville jeg lige se et billede af løven inden jeg gik igang.
Vidste jo ikke om det skulle være en dame eller en mand :-)
Det var så lige her jeg opdagede, at det IKKE skulle være et næsehorn men en flodhest....


Så måtte jeg jo i gang med at finde en ny opskrift, og fik så lavet hende her :-)


                                                                       
hæklet flodhest
Hun er da også fin :-)

Opskriften fandt jeg gratis HER, og igen har jeg ændret den lidt:-)
Sådan endte jeg altså  med både en flodhest og et næsehorn.


hæklede dyr
Næsehorn vs flodhest.


Løven blev også lavet færdig.
Opskriften kommer fra en bog der hedder "Hæklede dyr"
Forfatteren hedder Maja Hansen.


                                                                             

hæklet løve
sød hæklet løve med mange fine detaljer


Så stod jeg jo der med et næsehorn i overskud :-)


                                                                               
hæklede dyr


Jeg bestemte mig for at søde Loui skulle have alle tre dyr, selvom han kun havde ønsket sig flodhesten og løven. Han kunne jo bare stille den på en hylde på værelset, hvis han ikke gad lege med den.

Da jeg besøgte Loui og hans dejlige forældre for at aflevere dyrene, blev Loui rigtig glad.
Det er altid så dejligt at lave noget der virkelig vækker glæde.... Og det gjorde de 3 små dyr :-)

Om aftenen sendte Louis mor dette billede til mig....
Næsehornet skulle sove hos Loui :-)


                                                                         
Loui med hæklet næsehorn
Søde søde Loui sover med næsehornet :-)



Loui leger rigtig meget med de hæklede dyr.... så meget at en af dem lige har været til reparation.
Det er så dejligt <3


Du skal da ikke snydes for et billede af giraffen og zebraen.
Opskrifterne på dem findes også i bogen "Hæklede Dyr" 



                                                                     
hæklede dyr
hæklet giraf og zebra.



Det var lige en sjov historie om hvordan der pludselig sneg sig et næsehorn ind i Louis dyre samling :-)
Ønsker alle et skønt efterår...... og god ferie til jer der er så heldige :-)

Lone






Ingen kommentarer:

Send en kommentar