tirsdag den 7. oktober 2014

DIY ISVAFFEL VÆGKUNST

AF TRANSPARENT PLASTIK.....



                                                                         
DIY isvaffel vægkunst


Jeg har været igang med at lave et nyt "kunstværk"...  En isvaffel.
Selve vaflen er tegnet på papir, og iskuglerne er lavet, af transparent farvet plastik.
Jeg kiggede i min lokale hobby forretning, efter plastikark der både var lidt gennemsigtige, og samtidig i lækre farver..... Det kunne jeg ikke finde..... men hos boghandleren fandt jeg plastik lommer til papir, der kunne bruges.
For at opnå den rigtige effekt, er det vigtigt, at det du bruger er lidt gennemsigtig, så iskuglerne danner en ny farve, der hvor de overlapper hinanden.

Her får du lige en beskrivelse og billeder af, hvordan den er lavet.


                                                                   
DIY isvaffel vægkunst
Først har jeg tegnet en isvaffel på ternet papir....
Vælg selv om den skal være stor eller lille.

Jeg laver altid en prøve, når jeg tegner, og bagefter tegner jeg så på det rigtige papir eller karton.
Så skal du lave en skabelon af iskuglerne, så de passer i størrelsen til din vaffel.


                                                                 
DIY isvaffel vægkunst
Iskuglerne klipper jeg ud af plastik, efter den skabelon jeg har lavet.

Jeg har lavet fire iskugler, i fire forskellige farver.
Iskuglerne limes så på papiret, så de overlapper hinanden. Det giver en rigtig god effekt.

Inden du limer iskuglerne på, så prøv at ligge dem løs ovenpå papiret, og prøv at ligge dem på mange forskellige måder, så du finder den helt rigtige farvekombination, det betyder nemlig rigtig meget, at farverne klæder hinanden.


                                                                        
DIY isvaffel vægkunst
Her kan du se, hvordan jeg har valgt at bruge farverne, og
 hvor fint farverne skifter, der hvor iskuglerne ligger dobbelt.

Teksten er skrevet på til sidst og jeg er vild med den ide, at bruge et ord der ligner "Ice Cream" så meget.
Når limen er tør, er kunstværket klar til at komme i ramme.
Jeg har valgt, at lave en kant rundt om billedet med tape.
Både fordi, jeg ikke havde en ramme der lige passede til mit billed, men også fordi jeg før har brugt det, og synes det giver en rigtig fin afslutning på billedet.


                                                                      
DIY isvaffel vægkunst
Så er kunstværket færdig, og sat i ramme.

Jeg synes det er blevet et super fint billed, og tænker at jeg vil prøve at lave mere med gennemsigtig plastik.
Der kan jo laves mange sjove billeder med transparent effekt.
Jeg kan ikke selv tage æren for denne fantastiske ide, det er nemlig ikke mig der har fundet på den. Jeg synes bare billedet var så fint, at jeg måtte lave et til mig selv:-)
Ideen har jeg hentet HER. En rigtig inspirerende blog med mange DIY ideer.

Hvis du også er vild med ideen, ja så rigtig god fornøjelse med projektet.


Ha´den dejligste dag.

Hilsen

Lone



                                                                                     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar