torsdag den 29. maj 2014

LYSCEREMONI

STAFET FOR LIVET...........



Stafet for livet er nu afviklet i Horsens, og alle lysposerne blev tændt i en meget smuk og rørende lysceremoni.



                                                                     
Stafet for livet
SMUKT OG MEGET RØRENDE

Som tidligere nævnt, har jeg tegnet på lysposer, der kunne købes til støtte for en der kæmper mod kræften, eller til minde for en der har tabt kampen.
Stafetten er et 24 timers løb, hvor forskellige hold skal gå/løbe på skift i 24 timer, for at holde stafetten i gang. Dette skal symboliserer, at kampen mod kræft står på i alle døgnets 24 timer.

Stafetten stoppes dog for en kort stund, når mørket falder på, for at afholde en lysceremoni, hvor alle kan tænde et lys for at mindes, sende en tanke, eller støtte en de har kær. 



Har vist nogle af mine lysposer tidligere, her på  bloggen, men her er lige lidt flere.




                                                                         
Lyspose
I hjertet gemt, aldrig glemt <3




Lyspose
Der står en blomst på livets vej,
den hvisker sagte for glem mig ej.
Du vil aldrig blive glemt.


Jeg havde også meldt mig som frivillig hjælper til stafetten, hvor det var meningen, jeg skulle hjælpe til i lysteltet, hvor man under selve stafetten, helt frem til lysceremonien, kunne købe de  færdig dekorerede lysposer eller selv dekorere en.
Der kom så lige en knæ operation i vejen, og jeg måtte bruge dagen med benet i ro og helst opad.

Heldigvis fandt jeg en anden måde at tilbyde min hjælp på....
Det var nemlig også muligt at tænde et lys på internettet. Dette lys skulle brænde inde på netsiden og teksten skulle så skrives på en lyspose, som sammen med alle de andre, skulle tændes under lysceremonien.
Det var da lige et job for mig og mit knæ :)


                                                                         
Stafet for livet
Bare en lille del af alle de lysposer der var bestilt på internettet.



Det var meget rørende, at læse de mange tekster der skulle på lysposerne, og jeg gjorde mit bedste for at lave alle poserne forskellige, og så personlige som muligt, og sendte en kærlig tanke med hver eneste.
Alt det dette kunne jeg selvfølgelig kun gøre, da jeg var sygemeldt fra mit arbejde, på grund af mit knæ, for skulle jeg have været på arbejde, havde jeg ikke haft tid til at dekorere poserne så forskelligt, så havde jeg kun skrevet tekst på poserne (der var ca. 300 poser bestilt på nettet) så lidt godt kom de da ud af min sygemelding :)


Selve lysceremonien blev, på grund af vejret, flyttet ind i et stor telt.....men det ødelagde bestemt ikke den smukke ceremoni. Der var ca 600 poser med lys..... meget smukt, men lidt svært at gengive på billeder.


                                                                                 


Lysceremoni
Lysceremoni
Stafet for livet, Horsens


Efter den bevægende lysceremoni, hvor der blev holdt en rørende tale, holdt et minuts stilhed, og afsluttet med meget smukke sange af Rikke Mølgaard, blev alle lysposerne så båret ud af teltet og sat i en lang række.


                                                                               
Lysceremoni
Ca. 600 lysposer i en lang række.



Stafet for livet- Horsens, er slut for i år, og jeg er glad for at kunne gøre noget" i den gode sags tjeneste".
Sidder tilbage med en god fornemmelse af at have gjort noget godt, men også med en eftertænksomhed over hvor frygtelig hårdt kræft rammer.... HVER 3. PERSON RAMMES AF KRÆFT....

Læs mere om Kræftens Bekæmpelse HER.
Læs mere om Stafet for livet HER:

Håber du er blevet inspireret til selv at gøre noget i en god sags tjeneste... eller til at støtte en god sag, på den måde du nu kan.


TAK

Lone.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar